Hellolardan bir demet

Yeşil ile mavinin buluştuğu cennet köyümüzden sizlere kocaman bir merhaba. Tüm güzellikler sizin olsun.

18 Temmuz 2013 Perşembe

Reggio di Calabria usulü Pestolu Midye

2 gün önce İzmir'den sevgili fotoğrafçı dostum Emrah Yerce ve tatlı eşi Ayşenur  köye geldiler . Minicik bir kedi getirmişler, 'British short hair' marka ..Rengine uygun olarak adını 'Smoky P.' taktım. Ev ve bahçedeki sokak kedilerimize bir İngiliz asilzade katılmış oldu..




Ayrıca bir torba dolusu kabuklu midye getirmişler. Hemencecik bir Spagetti al frutti di mare ( deniz mahsullü) hazırladım. En irilerini özel bir antre için ayırdım.

Geçen sene Nisan'da İtalya'ya gitmiştik. Tarifesine vereceğim midyeler ön atıştırma olarak soframıza geldiğinde lezzet doruklarında öylesine uçtuk ki..Lakin 3-5 İtalyanca kelimemle aşçının anlattıklarını pek kavrayamadım. Derken kendimi mutfakta buldum ve aşçıya yamaklık yaparak işi kaptım..

Yapması çok kolay..yeter ki balıkçınız irice çok iyi yıkanmış taze Kabuk Mavi Midye tedarik etsin.

Ristorante Bellitalia'nin Pestolu Midyesi 

 

MALZEME:

15-20 adet açılmış midye                  

PESTO  SOS:

1  çay bardağı galeta tozu, tercihen ekmek artıkları ile evde yapın
½ çay bardağı zeytin yağı
Rendelenmiş Parmesan peyniri, yoksa az tuzlu İzmir tulum da iş görür
2-3 kaşık çam fıstığı
3-4 diş sarımsak
1 demet iri yapraklı fesleğen

Tüm malzemeyi robotta halledin, koyu akmayan bir kıvamda olsun. Gerekirse yağı ekleyin. Midyelerin üzerine sürün ve ızgara bölümü ısıtılmış fırına verin...10 dakikada hazır

Elbette sıcak servis....

Yanında Barudi' nin beyazını içtik.

Henüz tanışmadıysanız acele edin...
Müj

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder