Hellolardan bir demet

Yeşil ile mavinin buluştuğu cennet köyümüzden sizlere kocaman bir merhaba. Tüm güzellikler sizin olsun.

2 Temmuz 2013 Salı

Tuzda Tavuk...Balık

Her mevsimde masada bir şölen...uygulaması kolay

Tuz ile yapılan izolasyon etin lezzetini, buharını koruyor, sunumu epey artistik oluyor.
Bütün tavuk ile de denedim, fakat porsiyon bazında butları pişirmek bana daha hoş geldi. Zaten genelde herkes budu tercih ediyor.

Tuzda tavuk, 2-3 porsiyon

Tavuk butlarının üstünü, mümkünse de deri altını tarifini vereceğim sos ile bolca sıvazlıyorum.
Kenarı biraz yüksek olan bir güveç kabının dibine iri tuz döşüyorum, budu üzerine yerleştiriyorum.


,

-1.yöntem
tavuğun üzerini tamamen iri tuz ile kaplayıp, ısıtılmış fırına sürüyorum.

-2.yöntem
1-2 yumurta akını kar gibi çırpıp, kaya tuzunu ekliyorum. Koyu bir macun oluyor, eti bununla kaplıyorum. Bu yöntem uygulanırsa, pişme esnasında tuz kalıp gibi oluyor. Ancak çekiç darbesi ile kırılıyor.Tuzun rengi hafif renk değiştiriyor.
200 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 45-50 dak.da pişiyor.

Sunumda güvecin üzerine mor ispirto gezdirip, yaktım ve misafirlerin oturduğu terasa getirdim. Karanlıkta çok hoş oldu....

Benzer bir denemeyi büyük bir levrek veya lağos balığı ile deneyebilirsiniz. Baharatlarken pul biber yerine az kişniş ve balığın üzerine limon dilimleri yerleştirmeyi unutmayın. Diğer malzeme aynı.

Terbiye sosu
Mutfak robotuna yarım bardak zeytin yağı, 2 dal biberiye, 4-5 diş sarımsak, 1 çorba kaş. kekik ve hafif acılı pul biber katıp, macun kıvamına getirin.

P.S. iri tuz artık çoğu markette satılıyor. Ben Tansaş'tan alıyorum.


Selamlar Müjde.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder