Hellolardan bir demet

Yeşil ile mavinin buluştuğu cennet köyümüzden sizlere kocaman bir merhaba. Tüm güzellikler sizin olsun.

31 Temmuz 2013 Çarşamba

Taş Fırın..kişiye özel

Nazar değmesin..Taş fırınımız bir harika

 Nişanyan Evlerinde restoran-mutfak işlerimizi yıldan yıla geliştiriyorum.
Bundan bir kaç sene önce taaa Kayseri'den getirttiğimiz bir fırın ustası Otelimizin İlyastepe Bağlarında muhteşem kubbeli bir taş fırın yapmıştı. Lakin çok büyük oldu, sanki bütün Şirince çarşısının ekmeği buradan çıkacak..haliyle bu fırını işletmek biraz zahmetli, odun yetişmez, ısınması zaman alır..altı üstü 8-10 tane ekmek, bir kaç güveç pişecek.

Pekala daha pratiğini yapalım dedim. Tesadüfler sonucu, kimseden tavsiyede almamıştım, İzmir Karabağlar'da Recep Bey'in fırın-buzdolabı imalathanesini keşfettik. Şu şu ihtiyaçlarımızı karşılayacak bir fırın üretebilir mi diye sorduk..hem incik yumuşacık pişsin, güveçler fokurdasın, hem kağıtta balık- tavuk kıvamında olsun, aynı zamanda sufleler de kabarsın.
Recep Bey 25 yıllık tecrübenin verdiği öz güvenle 'yaparız' dedi..ve en harikasını yarattı. Nedense bugüne kadar kimse böyle bir siparişle gelmemiş. Tekrar tekrar şu muhteşem memleketimde yaşamaktan nasıl mutluluk duydum, anlatamam..Siz böyle bir 'tailor made' siparişi Almanya'da veya İngiltere'de hele bir deneyin. Herhalde fiyat pazarlığını 8000€ dan açarlar.

Geçen gün Taş fırınımızı teslim almaya gittim. Evde hemencecik bir ekmek hamuru yoğurduk, sebzeli-tavuklu bir güveç hazırladık, 38 dereceli bir Temmuz sabahında vardım fabrikaya.
Fırını orada deneyip teslim almak istedim..Sanırım minik fabrikada da bir ilk yaşadık. Çıraklar, ustabaşı, tabii ki Recep Bey ve ben sıcağa aldırmadan heyecanla bekledik.
Doğrusu çok iyi bir netice aldık. Gazete kağıdı üzerine oracıkta sofralar kurduk.
Otelden sonra, ilk fırsatta Şirince'deki evimiz ve eski Mardin'de tadilatına başladığım Hayalevimiz için birer adet ankastre Taş fırın üreteceğiz.
Sizin anlayacağınız ben bu işi acayip tuttum, eşe dosta tavsiye ediyorum. Fiyat desen son derece makul.
Batıda epeydir trend yaptı, belki duymuşsunuzdur..yemek işine meraklı amatörler evlerine ufak çaplı sanayi mutfak kuruyorlar, havalı oluyor...

Şu en sıcak yaz günlerinde biz yeni fırınımızda ha bire denemeler yapıyoruz, deniz bile aklımıza gelmiyor.
En sıcak saygılarımı sunuyorum..
Recep Beye giderseniz, selamlarımı iletin..
Müjde
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder